fbpx

Filmai

„The Zone of Interest“ (2023) apžvalga: Blogio banalybė

Kiekvienas mūsų yra matęs bent po vieną Holokausto filmą, kuriame blogis iš didžiosios B yra nutapomas tokiomis ryškiomis spalvomis, jog net ir Hanibalas Lekteris ar kitas liūdnai pagarsėjęs psichopatas nesudvejotų duriant pirštu. „The Zone of Interest“, ekranizuotas pagal Martin’o Amis 2014 metų novelę tuo tačiu pavadinimu, tuo tarpu, į šią skaudžią temą eina iš visai naujo, bauginamai originalaus kampo.

„Geležiniai gniaužtai“ (2023) apžvalga: Netikrai tikra istorija

Sportas ir Zac Effron’as – tai pagrindiniai argumentai, kodėl aš būčiau praleidusi šį filmą ir net nesigilinusi giliau. Teoriškai, dvejonių nebūtų sukėlę net ir nepriekaištingų atsiliepimų gausa. Tačiau abejonių sukėlė A24 studijos užnugaris. Mano vertinimo skalėje, jeigu A24 sako žiūrėti Zac Effron’ą – aš paklusniai sėdu ir žiūriu…

„Maestro“ (2023) apžvalga: 2023 kino metų užbaigimas nepamirštama nata

Nuoširdžiai nesitikėjau nei iš Bradley Cooper’io, nei iš Netflix’o tokio kokybiškai žiūrimo filmo. Gal jis gyvenimų nepakeis, visų Oskarų nesusišluos, o prisiekę snobai nekalbės apie jį susirinkę blausaus apšvietimo bohemiškoje kavinėje. Tačiau garantuoju, jog peržiūra dažnam paliks malonų įspūdį, nes tai pakankamai neblogas filmas plačiai visuomenei.

Geriausi 2023 metų filmai

Nuo “žydiškųjų Žiedų valdovų“ iki painių meilės trikampių ar atominės bombos dydžio epų, štai kaip atrodo šių metų puikiausi kino momentai.

„The Holdovers“ (2023) apžvalga: Nauja Kalėdinė klasika

„Vienas namuose“, „Haris Poteris“, „Kietas riešutėlis“ – Kalėdinių klasikų sąrašas nesikeičia jau metų metus… Gali pamanyti, jog vyksta šioks toks gatekeep’inimas. Tačiau mūsų akimis naujasis „Downsizing“ režisieriaus Alexander Payne’o filmas turi visus reikiamus ingredientus kinematiniam kiaušininiam likeriui. Arba kitaip: tapti nauja Kalėdine klasika.

Maratonas su Andrejumi Tarkovskiu

Teigti, jog mėgsti žiūrėti filmus, jais gyveni ar tiesiog laikai save kinomanu ir nebūti mačius Andrejaus Tarkovskio darbų – tai tas pats, kas lankytis Paryžiuje ir likti nemačius Eifelio bokšto…

„Gėlių mėnulio žudikai“ (2023) apžvalga: Dar vienas kartas nuošalyje

Vasaros karštinė, „Barbė“ su „Openheimeris“, jau gerokai išblėso ir mūsų gyvenime įsivyravo kino štilis. Neilgai truko, kol į kino teatrus atriedėjo dar viena šių metų sunkioji artilerija – Martinas Scorsezė. Ir ne šiaip Scorsezė, o vienoj rankoj laikydamas Leonardo DiCaprio su Robert De Niro, kitoje – „Apple“ ir „Paramount“ sukrapštytus 200 milijonų JAV dolerių biudžetui.

„Showing Up“ (2023) apžvalga: Menininko įvaizdžio demistifikacija

Po Kelly Reichardt „The First Cow“, kuris 2022-iais turėjo garbės tapti Kino Pavasario atidarymo filmu, jutau daug šiltų jausmų. Ši jautri bei paprasta istorija apie žmogišką ryšį neišvengiamai sukėlė daug lūkesčių sekančiam režisierės filmui – „Showing Up“.

„Openheimeris“ + „Barbė” apžvalga: Barbenheimeris

„Kas tau nepatiko šiame filme?“ Paklaustas šio klausimo ne daugiau nei 30 minučių po 12-ojo Christopher’io Nolan’o epo, jaučiausi nuginkluotas. Panašiai kaip J. Roberto Oppenheimer’io, „atominės bombos tėvelio“, gyvenimo partnerė jautėsi paklausta apie komunistų partijos nario kortelę filme.

„Asteroidų miestas“ (2023) apžvalga: Andersoniška matrioška

Po gan trumpos dviejų metų pertraukos, enigmatiškasis „Viešbutis „Didysis Budapeštas“ režisierius sugrįžta į ekranus su Kanų kino festivalio pažiba „Asteroidų miestas“, iš vienos pusės, nukeliančiu režisierių į stratosferines aukštumas, iš kitos – sugrąžinantis ten, kur išsiskyrėme 2014-aisiais.

„Close“ (2022) apžvalga: Toksiško vyriškumo žala

Pamenu, kaip beveik lygiai prieš metus, vienam draugui grįžus iš Kanų kino festivalio, aptarinėjome filmo „Close“ plakatą. Tuomet dar filmo nebuvau mačiusi, o apie jį taip pat daug nežinojau, apart to, kad jis laimėjo „Grand Prix“ prizą…

„Taxi Driver“ (1976) retrospektyva: Nesenstanti kino klasika

„Are you talking to me?“ – frazė, kurią tikriausiai yra girdėjęs kiekvienas, net jeigu ir nežino, iš kurio tiksliai filmo ji atkeliauja. Martino Skorsezės neonais nulietas „Taxi Driver“, tai vienas tų retų filmų, kurį kas kart žiūrint, vis randi kažką nauja. Filmas, kurio centre radijuojanti vienatvės tema tikriausiai niekada nepasens ir bėgant metams vis sugebės rasti naujų žiūrovų auditoriją.

1 2 4

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Į viršų