Lamb (2021) arba gaminant keisčiausią 2021-ųjų kino padarą
Iki šiol turėjome Frankenšteiną ir Ksenomorfus. Legendinį „Pano labirintų” perbalusį, akis delnuose besinešiojantį padarą. Peržiūrėjus visų išgirtą bei apkalbėtą Valdimar’o Jóhannsson’o siaubo-komedinį debiutą „Lamb” (2021), nusprendėme pašnekinti filmo prekinio veidelio kūrėjus ir sužinoti, kaip buvo įgyvendintas šis siaubingai mielas filmo padarėlis
Wes Anderson: “Nuo nepriekaištingo iki mažiau nuostabaus” filmografijos TOP 10
Netyčinis psichopatas-žudikas, iki “gyvos galvos” dienas leidžiantis maksimalios priežiūros psichūškėje gurkšnojant skalavimo skystį, neįmanomos meilės istorijos dėka tapęs būsimuoju van Gogu. Studentų sukilimas, “pernakt sugriovęs tūkstantmetį trukusią respublikonų valdžią” dėl…
Squid Game (2021) apžvalga: Saldi gyvybės kaina, arba mes pasmerkti
Kaip čia taip nutinka, jog kiekvienų metų gale Netflixe iš dangaus nusileidžia kažkokia laida ir visiškai pasiglemžia visus, Netflixui sielas už skaitmeninį kokainą pardavusius žiūrovus? Praėjusiais metais šiaip ne taip įkalbėjot parašyti tuomet populiariausio serialo „Queen’s Gambit” apžvalgą. Dabar atėjo eilė pakalbėti apie pasaulį visai netikėtai užklupusią, vos per kelias savaites į žiūrimiausios Netflixo laidos poziciją per visą kanalo istoriją užsiropščiusią Hwang Dong-hyuk dramą „Squid Game”.
Ką žiūrėt šį Heloviną? (2021 versija)
Siaubo filmai. Helovinas — dvi mūsų mėgiamos progos, kurios dera taip pat puikiai, kaip Džem’pub’as, lipnus parketas ir “gėdos kelias” namo. Nors šiais metais, apart kelių neblogų egzempliorių, tikėjomės išvysti daugiau “post-Covid’inių” siaubekų, “derlius” kaip niekad yra gausus. Štai mūsų kruopščiai atrinktas 2021-ųjų siaubo filmų crème de la crème.
Vilniaus dokumentinių filmų festivalis 2021 apžvalga
Nežinau kaip jūs, tačiau žengti į Vilniaus dokumentinių filmų festivalį, seniausią tarptautinį dokumentinio kino festivalį Baltijos šalyse buvo keista. Tikriausiai todėl, nes dokumentiniai filmai nebėra kažkas, į ką spoksant surandi savo apsipūtusius kambariokus ar įsijungi prie sekmadienio pusryčių stalo…
Žaliasis riteris (2021) apžvalga: Aukšto pilotažo pornografija Artūrinės fantastikos mėgėjams
Praėjo keturi metai po to, kai Guy Ritchie prisilietė prie Karaliaus Artūro IP ir kuriam laikui atbaidė visus nuo tolimesnių mėginimų kažką įdomaus daryti su šia epine legenda kino ekrane. Tuomet, pasirodė režisierius David Lowery su visa A24 chebra užnugaryje ir pristatė turbūt kiečiausią 2021 metų filmą, pastatytą pagal XIV amžiaus poemą. Čia galvos ritasi, užsiliepsnoja, laikas sukasi kartu su objektyvu, gyvena milžiniški Titanai, šnekančios lapės, miško dvasios…
Savižudžių būrys. Mobilizacija (2021) apžvalga: Kad mus skradžiai…
Yra kelios priežastys, dėl kurių paprastas mirtingasis, kuriam nėra mokamos geros “šaibos”, norėtų dar kartą atsėdėti visą Savižudžių būrys (2016) filmą: a) į smilkinį yra įremtas užtaisytas 36 kalibro revolveris b) sumaišei originalą su tęsiniu, o…
Meinstrymas (2020) apžvalga: 50y50 arba internetinės šlovės kaina
Ankstesniais laikais realybės šou mums parūpindavo TV. Šiais – realybės šou personifikavosi į žmonių formą. Jie yra visur ir vienas už kitą absurdiškesni, idiotiški, bet tuo pačiu – įdomesni stebėti. Šių fenomenalių individų kultūra taip giliai įsišaknijusi į interneto struktūrą, jog jų atsikračius (ar pavertus paprastais civiliais) mūsų mėgstamiausia laisvalaikio forma kaip kortų namelis subyrėtų… Po šiai dienai egzistuoja keli režisūriniai bandymai “užkonservuoti” šį judėjimą ateities kartoms. Tačiau nei vienas režisierius (kol kas) nesugebėjo tobulai atkoduoti dabartinės influencer’ių kultūros DNR su visomis jos machinacijomis ir po Instagram’o filtrais paslėptomis pusėmis. Ar Gia Coppola’os “Meinstrymas” yra tas vienintelis?
DOTA: Dragon’s Blood (2021) anime apžvalga
Nutiesęs pagrindus LoL’ui, Heroes of the Storm bei kitiems MOBA žanro žaidimų gigantams, Dota seka Netflix’o Castlevania ekranizacijai iš paskos ir keliasi į TV ekranus. Tik ar šis anime vertas laiko, kurį verčiau galėtum praleisti žaidžiant?
Minari (2020) apžvalga: Amerikietiška svajonė
Ar pastaruoju metu matei filmą, kuris primintų, jog taip pasiilgai kino teatro, kad reikiant atsisėstum prieky kėdę bespardančio vaikiščio? Ar sutiktum sėdėti seanse, kuriame tikrai kažkas per garsiai prieky juoksis, šnekės ir tave vienintelį tai erzins? Pastarųjų metų DFCito favoritas “Minari” yra būtent vienas iš šių retų kaip raudonasis smaragdas filmų
Queen’s Gambit apžvalga: “Šachas, matas ir amfetaminai”
Metus pradėjom su beprotiškuoju Tiger King, užbaigėm su Queen’s Gambit – “tuo serialu apie šachmatus”. Bet ar jis tikrai toks geras kaip visi sako?
Ką žiūrėt šį Helovyną?
Trumpa siaubo pasakėčia: įsivaizduokit, 2020-ieji, Naujųjų išvakarės, “Naujametinis žiburėlis” kaip niekad žiūrimas (aišku, tik ne renginio auditorijos, kurioje ūžia nuo praėjusių metų paliktos, tuščios kėdės). Bežiūrint Likimo ironija, arba po…
Apžvalga: “Tommaso” (2019)
Kartą metuose pasirodo filmas, kurio neišlaukęs legaliuose/nelegaliuose internetiniuose servisuose, kaip Filmux, Putlocker, ar visų kibernetinių piratų olimpe, The Pirate Bay, toks skrudžas kaip aš nepagaili paaukoti dešimt žalių, jog (legaliai)…
Biče, kur nukišai mano grybukus? arba “The Midnight Gospel” (2020) apžvalga
Prieš kelerius metus, apimtas studentiško nuobodulio, dar žinomo procrastination’o vardu, nusprendžiau kaip reikiant apsipūsti ir Hunter S. Thompson’o gonzo stiliumi pabarškinti spausdinamaja mašinėle (call me a hipster). Objektas, kurį pasirinkau…
DFCito saviizoliacijos gidas
Tikriausiai niekam, net ir tam pačiam Jared’ui Leto, nėra naujiena, jog naujasis dešimtmetis, lyg nevykęs balandžio pirmosios pokštas, nežada nieko gero. Tiksliau – jis knisa. Nepraėjo nei pilni trys mėnesiai,…
Apžvalga: “Honey Boy” (2019)
Graikai turėjo Olimpą. Skandinavai Asgardą. Mes turim Holivudą – “puolusių angelų” miestą, kuris, kaip koks skaitmeninis miražas, garantuoja nemirtingumą ir nirvaną; vilioja laiminga pabaiga, šlove, apie kurią visi karts nuo…
Dviguba apžvalga: “1917” + “Mažosios Moterys”
“Pragaras yra kiti žmonės” – rašė prancūzų filosofas Žanas Polis Sartras. Išties. Tą supratau bežiūrint naująją režisieriaus Sam Mendes, žinomo už tokius kino nuopelnus kaip American Beauty (1999), Revolutionary Road…
“Airis” (2019) apžvalga: Geriausias Skorsezės filmas?
Pabaigus žiūrėti Martino Skorsezės naująjį Airis (angl. “The Irishman”), laikrodis mušė trečią ryto. Besisukant filmo titrams, mano rankose sukosi ir riebi cigaretė. Neilgai trukus išėjau ilgam pavaikščiojimui po tamsoje paskendusias,…
Scanorama ’19 Favoritai
Kaip ir kiekvienais metais, kino festivalis Scanorama prabėgo akimirksniu. Tačiau tai, ką šį lapkritį išsinešėm iš salių, lydės mus dar ilgai: nesvarbu, ar tai buvo gera filosofijos dozė, ar šiltas…
Apžvalga: “Švyturys” (2019)
Du vyrai, vienas Dievų pamirštas švyturys, 1890–ieji. Tai tapo režisieriaus Robert Eggers naujausio filmo Švyturys (“The Lighthouse”, 2019) žaidimo aikštelės griaučiais. Esam pasimokę, kad filmas minimalioj erdvėj gali tapti arba…